پیوس: سال‌هاست فوتبال پاک در ایران وجود ندارد! باشگاه پیکان: برای میزبانی در ورزشگاه پاس قوامین مشکل نداریم قهرمانی تکواندوکاران ایران در آسیا اختلاف ۵۰ هزار دلاری اوسمار و پرسپولیس حجازی: نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود طلای تورنمنت قزاقستان بر گردن بوکسور مشهدی اخراج زاهدی در ژاپن + فیلم بارگشت صالح حردانی و روزبه چشمی به ترکیب استقلال ملی پوش بسکتبال ایران در راه فرانسه تلاش استقلال برای بخشش هاشمی‌نسب درخشش دوچرخه سواران استان در مسابقات قهرمانی کشور استارت رسمی حسن یزدانی برای المپیک + عکس شهباززاده استقلال را نقره داغ کرد پاداش برد فولاد، در جیب استقلالی‌ها بونجاح در راه لیگ عربستان درویش تحت فشار ستاره های پرسپولیس واگذاری سهام تراکتور چقدر جدی است؟ استقبال استقلال و پرسپولیس از سقف بودجه باشگاه ها سرگیجه اوسمار از وضعیت بیرانوند و صادقی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی النصر و الهلال (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فرار از شکست دقیقه نودی الهلال
سرخط خبرها

از سقف قرارداد‌های عجیب تا بدقولی‌های مدیران در لیگ برتر فوتسال بانوان

  • کد خبر: ۱۶۱۵۷۲
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
از سقف قرارداد‌های عجیب تا بدقولی‌های مدیران در لیگ برتر فوتسال بانوان
 با گذشت بیش از دو ماه از پایان نخستین دوره سوپرلیگ فوتسال زنان که با قهرمانی پیکان همراه شد، همچنان باشگاه‌ها با بازیکنان و کادرفنی تسویه‌حساب نکرده‌اند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ امسال برای اولین‌بار لیگ حرفه‌ای در بهترین سطح با نام سوپرلیگ برگزار شد که هشت تیم حاضر در این رقابت‌ها از حضور ستاره‌ها در ترکیب خود بهره می‌بردند. دراین‌باره «ورزش سه» در گزارشی نگاهی به میزان پرداختی به اعضای تیم‌ها در پایان فصل داشته است.

اوضاع براهِ قهرمان

پیکان که بعد از قهرمانی در لیگ‌برتر سال ۱۴۰۰، عنوان قهرمانی در نخستین دوره برگزاری سوپرلیگ در سال ۱۴۰۱ را نیز از آن خود کرد، بیشترین سقف قرارداد میان هشت تیم لیگ‌برتری را در اختیار دارد. پیکانی‌ها با سقف قرارداد ۴۰۰ میلیون تومانی و پرداخت بیش از ۹۰ درصد از قرارداد بازیکنان پیش از آغاز سال نو، موفق شده‌اند رضایت اعضای تیم را کسب کنند و ۱۰درصد باقی‌مانده را هم پرداخت خواهند کرد.

نایب‌قهرمانی با کمترین امکانات

شاگردان فاطمه شریف که تا دو هفته پیش از آغاز مسابقات سوپرلیگ نمی‌دانستند بالاخره در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد یا خیر، در چند هفته ابتدایی وضعیت مطلوبی نداشتند و چه‌بسا که ازدست‌دادن امتیازات در همان مسابقات ابتدای فصل، سبب ازدست‌رفتن قهرمانی این تیم با اختلاف یک‌امتیازی نسبت به پیکان شد. امکانات حداقلی این تیم در یکی از سالن‌های شهر کرج و به‌موقع پرداخت‌نشدن مطالبات اعضای تیم، از دیگر محدودیت‌های تیم بود. بازیکنان و کادرفنی این تیم بعد از گذشت دو ماه از پایان لیگ، حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد از مبالغ قراردادشان را دریافت کرده‌اند و درباره زمان پرداخت بقیه مبلغ نیز اطلاعاتی در دست نیست. همچنین، سقف قرارداد در این تیم ۳۵۰ میلیون تومان بوده است.

معضل اظهارنامه مالیاتی

پالایش نفت آبادان که فصل را با کسب ۴۲ امتیاز و رتبه سومی به پایان برده بود، تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۷۵ درصد از قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی را پرداخت کرده و به‌گفته مدیران این باشگاه، ۲۵ درصد باقی‌مانده به‌دلیل تعلل اعضای این تیم در پرکردن اظهارنامه مالیاتی بوده است. سقف قرارداد در این تیم ۳۵۰ میلیون تومان بوده است.

مسی‌های خوش‌حساب

مس رفسنجان فصل را با رتبه چهارمی به پایان رساند، اما مشکل مالی نداشته و به‌گفته سرمربی این تیم، پیش از آغاز سال نو، قرارداد بازیکنان و کادرفنی کامل پرداخت شده است. سقف قرارداد هم ۳۲۰ میلیون تومان بوده است.

حفاری بدون دشواری

شاگردان فروزان سلیمانی در تیم‌ملی حفاری اهواز که فصل را با رتبه پنجمی به پایان رساندند، پیش از آغاز سال ۱۴۰۲، ۷۰ درصد از مبالغ را دریافت کرده‌اند. تیرماه هم وعده پرداخت بقیه مبلغ قرارداد اعلام شده است.

رایزکو در انتظار تابستان

در ابتدای فصل گذشته تیم «رهان» به «رایزکو» تغییر نام داد. رایزکویی‌ها با گذشت بیش از دو ماه از پایان فصل، فقط ۶۰ درصد از مبالغ قراردادشان را دریافت کرده‌اند. این درحالی است که سقف قرارداد در این تیم بیش از ۱۵۰ میلیون تومان بوده است.

تسویه با کسر جریمه

به‌گفته مدیرعامل تیم هیئت فوتبال نطنز، اعضای این تیم ۸۵ درصد از مبلغ قراردادشان را گرفته‌اند. بر اساس قرارداد، در صورت سقوط این تیم، ۲۵ درصد از قرارداد بازیکنان و کادرفنی کسر خواهد شد. به همین دلیل هم باشگاه قصد پرداخت ۱۵ درصد باقی‌مانده را ندارد.

مظلومیت فجری‌ها

فجر که فصل را فقط با کسب چهار امتیاز و قعرنشینی به پایان رساند، حدود ۶۰ درصد پرداختی داشت. سقف قرارداد در این تیم بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان بوده است! آن‌هم برای انجام ۲۱ بازی در بهترین سطح فوتسال زنان ایران.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->